Serviciul de mesaje scurte (SMS), numit și mesagerie text mobilă este o modalitate destul de nouă de a vă promova afacerea. De fapt, SMS-ul este probabil cel mai eficient mod de a livra un mesaj către publicul dumneavoastră, potrivit Forbes. De asemenea, SMS-ul poate costa mai puțin și poate atinge un procent de răspuns de 45% în comparație cu alte strategii de marketing precum comunicarea prin email care poate obține o rată de răspuns de doar 6%.
Avantajele SMS-urilor în cadrul strategiei de marketing
SMS-ul are maximum 160 de caractere, inclusiv spațiile pe care le puteți trimite și primi prin intermediul dispozitivelor mobile, astfel încât audiența dumneavoastră să poată citi rapid mesajul scurt trimis. Potrivit celor mai recente studii de marketing realizat cu ajutorul aplicațiilor mobile, destinatarii deschid 95% din toate mesajele SMS primite.
Mesajele text mobile sunt probabil cel mai rapid mod de a comunica cu publicul țintă. New York Times spune că SMS-ul este relativ curat și fără spam, iar cea mai mare oportunitate de promovare a serviciilor și produselor comercializate este astfel disponibilă comercianților, având în vedere creșterea rapidă a utilizatorilor de dispozitive mobile. Forbes raportează faptul că peste 4 miliarde de oameni din întreaga lume trimit și primesc în mod regulat mesaje text.
Strategiile de marketing prin SMS reprezintă astfel o frontieră deschisă. Prin adoptarea unor metode cu eficiență dovedită în acest domeniu, vă puteți mări vânzările și puteți spori loialitatea clienților dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil.
Creați o listă completă de date de contact pentru mobil
Înainte de a putea trimite mesaje text, trebuie să aveți o bază cu date de contacte. Ca și în cazul emailului, trebuie să vă adresați membrilor de audiență pentru ca aceștia să opteze pentru primirea mesajelor text. Puteți crea lista contactelor care vor primi SMS-ul de la dumneavoastră cu ușurință.
O bună strategie de a crește rata de opțiune este de a oferi un cadou gratuit sau o reducere la achiziționarea unor produse prin acceptarea primirii SMS-urilor trimise de dumneavoastră în viitor.
Atrageți publicul țintă
Deoarece mulți oameni ar putea plăti pentru a primi mesaje text, ar trebui să trimiteți astfel de mesaje doar celor care doresc să le primească. Chiar dacă optează pentru aceasta, oamenii răspund cel mai adesea atunci când îi abordați în manieră personală. Rata de răspuns va crește considerabil atunci când creați mesaje mai personale pentru clienți astfel încât acestea să nu pară a fi de tip spam.
Dacă trimiteți pur și simplu descrierea unei promoții, este posibil să nu primiți un răspuns bun prin SMS. Cu toate acestea, audiența va aprecia mult primirea de coduri promoționale pentru reduceri sau cupoane către produsele și serviciile dumneavoastră. O altă modalitate de a vă implica publicul constă în oferirea unui cadou gratuit pentru o recomandare sau un scurt testimonial. Acesta este un pas important către creșterea loialității clienților dumneavoastră.
Campaniile de marketing prin SMS bine create vă pot ajuta să construiți rapid relații de succes cu clienții dumneavoastră.